Produse utile – Peria de la Jumbo

Tags

, , , , ,

Sper ca postarea mea să vă găsească sănătoși și neafectați de toată nebunia de care avem parte în ultimele săptămâni.

Un sfat pe care îl puteți urma sau nu: lăsați deoparte smartphone-ul, închideți televizoarele și informați-vă din surse oficiale / sigure 1 dată pe zi. Este mai mult decât suficient, din punctul meu de vedere.

De-a lungul timpului, omenirea a trecut prin perioade și mai negre, iar oamenii și-au continuat viețile cum au putut până lucrurile au revenit la normal.

Nu e momentul să ne panicăm și să ne fie frică. Este momentul să ne reconsiderăm stilul de viață, valorile și să apreciem tot ce ne înconjoară: familie, prieteni, pâinea din casă, primăvara care ne învăluie încet. Viața este frumoasă, întotdeauna. 🙂

Pentru astăzi m-am decis să vă postez un mic articol de curățenie pe care l-am achiziționat de vreo 2 săptămâni de la Jumbo și care îmi face viața mai ușoară.

Este vorba despre această perie, pe care am dat 6.00 lei și care arată așa:

Peria

Pe scurt, compartimentul transparent poate fi umplut cu detergent lichid, iar prin apăsarea butonului de deasupra periei, se elibereaza 2-3 picături de detergent în firele periei, cu care mai apoi se poate curăța foarte ușor orice suprafață.

Având scârbă deja de bureții de bucătărie (care se degradează foarte rapid, miros urât și trebuie schimbați relativ des), am căutat o soluție alternativă, pe care am și găsit-o.

Într-adevăr, peria este din plastic, dar poate fi curățată foarte ușor și își face treaba de minune.  Recomand cu drag.

Întrebare pentru voi: ce metode alternative aveți pentru burețeii de bucătărie?

Aștept cu drag răspunsurile voastre.

Până data viitoare,

Anca

 

 

 

Pe listă – curățenia de primăvară

Tags

, , , , ,

Sunt inconsecventă în postări. Știu! Și îmi pare rău. 😦 Încerc să nu mai fac. Promit. 🙂

Astăzi mi-am propus să discutăm puțin despre curățenia de primăvară. Nu știu alții cum sunt, dar eu renasc atunci când apare primăvara. Am o energie surprinzătoare și multă poftă de viață. Scap de multiplele straturi de îmbrăcăminte și sunt pregătită de un nou început, din toate punctele de vedere. Simt nevoia să sortez, donez și să îmi eliberez cât mai mult spațiul în care locuiesc.

Oarecum, simt că noul an începe de fapt o dată cu venirea primăverii. Mă transformă total. Îmi doresc schimbări, am țeluri, setez obiective, fac planuri. Simt că pot.

Iar curățenia de primăvară intră întotdeauna în planurile mele. Sunt deja sătulă de geamurile mele de la balcon, care sunt pline de urme de praf și picături de ploaie. Vreau să dau un refresh la perdele și simt nevoia de mai multe plante în apartamentul meu.

Vă propun așadar să facem curățenia de primăvară împreună. 🙂

În zilele ce urmează concep un plan, îl postez de îndată ce e gata, iar de la data menționată acolo intrăm în priză. Ce ziceți? Facem curățenia de primăvară împreună?

Menționez de pe acum că vor exista mai multe postări pe tema asta și că voi încerca să organizez toate activitățile care trebuie făcute, în cel mai eficient mod posibil.

Țelul principal este ca această curățenie să poată fi făcută rapid, de către o singură persoană. Sună bine, zic eu.

Cleaning 1

Până data viitoare,

Anca

Mașina de spălat rufe

Tags

, , , , , , , , , , ,

Hai că un titlu mai sugestiv nici că puteam să găsesc. 😛 Și nu, nu mă pasionează brandul  de mașină de spălat pe care l-ați ales.

Cred că nu sunt singura persoană din lumea asta care măcar o dată pe lună să nu fi stat față în față cu coșul de rufe din baie care arăta de parcă a erupt pe gresie. Ciorăpei rebeli care se revărsau alături de mânecile puloverelor… Asta da imagine.

Toată lumea știe ce urmează. O zi întreagă de sâmbătă în care mașina merge non stop, o zi de sâmbătă plină de drumuri la uscătorie (dacă sunteți niște fericiți, ca mine) sau o sufragerie plină de haine frumos mirositoare, de care te împiedici în mod constant. Și umezeala din casă. O da!

Din cauză că îmi displac profund zilele de sâmbătă în care trebuie să trebăluiesc (eu chiar am nevoie de odihnă și de relaxare alături de cei dragi pentru a-mi reîncărca bateriile), am găsit strategia perfectă pentru a evita situațiile în genul.

Am ajuns să spăl o dată la 2 zile. Sau dacă e chiar nasoală treaba (sau am locui mai mult de 2 persoane în acest apartament), atunci o tură de haine pe zi.

Dacă am învățat ceva în cei 34 de ani pe care îi am, este faptul că dacă poți fi constant în viața de zi cu zi, ai o super putere. Să fii constant e unul dintre cele mai bune lucruri pe care le poți face atunci când vrei să evoluezi. Ritmul e mai lent, bineînțeles, dar e sigur. Degeaba tragi ca nebunul două zile, după care faci o pauză de o lună. Dacă faci puțin, dar zilnic rezultatele nu întârzie să apară.

Așa că, mormanul de haine poate fi ”atacat” strategic pentru rezultate optime. Uscătoria nu va fi arhiplină din cauza celor 7 ture de haine pe care le-ați spălat, iar rotația asta asigură lenjerie curată (și nu numai) fiecărui membru al familiei.

Un alt avantaj al spălatului periodic este consumul. Știu ce gândești: dacă speli atât de des, vei avea un consum de apă și de energie mai mare.

Probabil, dar nu și dacă folosești programul economic al mașinii tale de spălat haine. Știți despre care vorbesc, nu? Acela care durează cu aproximativ o oră mai mult, dar consumă aproape jumătate din cantitatea de apă pe care o consumă programul drăguț de 35 de minute. În ceea ce privește consumul de curent, să fim serioși. Dovada (eu am un Beko, luat în 2018):

Masina de spalat

Plus că rufele chiar miros bine și sunt super curățele. Exact cum ar trebui să fie.

Ca să fac față cu bine lucrurilor, în ziua în care spăl și întind e pace pe pământ, iar în ziua în care nu spăl și întind rufe, iau ce e uscat, împătur și pun la loc.

Foarte important! De câte ori am zis ”Le las puțin pe canapea, deoarece acum vreau să fac altceva” au stat acolo mai mult decât mi-aș fi dorit. Așa că încerc să duc treaba până la capăt le împătur și le pun la loc în secunda doi. Simplu.

Pentru o bună întreținere a mașinii de spălat, rulez trimestrial (adică martie, iunie, septembrie și decembrie) programul de curățare al tamburului. Pun o tabletă de Calgon (sau ce doriți domniile voastre să folosiți) și las mașina să-și facă treaba preț de două ore la 90 de grade.

Voi, ce obiceiuri aveți când vine vorba de spălarea hainelor? Aștept cu drag strategiile voastre de atac. 🙂

Până data viitoare,

Anca

Economisim! De ce să nu-ți faci abonament la sală

Tags

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Cine nu știe că este la modă să mergi la sală în zilele noastre? Văd mulți oameni care la sfârșit de zi urcă frumos în mașină cu gentuța de sală gata pregătită și apasă pedala de accelerație pentru a ajunge rapid la sala la care sunt abonați. Acolo vor petrece vreo 2 ore în scopul menținerii unui aspect fit și al îmbunătățirii sănătății. Nu există nimic greșit în dorința de a arăta bine și de a fi sănătos. Teoretic orice om care se respectă are grijă să facă suficientă mișcare, nu?

Pentru ca această nevoie să fie satisfăcută sălile s-au aliniat rapid și au început să ofere tot soiul de pachete lunare sau trimestriale, care au rolul de a ne menține sănătoși și frumoși. Asta ca să nu mai vorbesc de trainerii care sunt pregătiți să ofere contra cost lecții de nutriție și exerciții celor care vor să își schimbe aspectul. Și, în definitiv cine poate să-i condamne? Oamenii încearcă să trăiască de pe urma acestei profesii, și uneori nu este deloc ușor.

Acum 10 ani și eu făceam parte din categoria oamenilor care merg la sală. Înconjurată fiind de o mulțime de aparate, foloseam în definitiv doar 2 dintre ele: banda de alergat și bicicleta eliptică pentru cool down. Alergam pe bandă cam o oră, mă relaxam pe bicicleta eliptică, iar cireașa de pe tort erau cele 10 minute petrecute la saună. Timpul mediu petrecut la sală era de 1 oră și 30 de minute, iar costul lunar al abonamentului era undeva la 130 de lei / lună. Avantajul evident era faptul că nu trebuia să mă stresez cu dușurile acasă, deoarece ieșeam squeaky clean de la sală după fiecare antrenament. 🙂

Dezavantajele erau următoarele:

  • uneori trebuia să aștept mult și bine până se eliberau benzile de alergare, deoarece erau unele dintre cele mai folosite echipamente. Toată lumea dorea să facă exerciții cardio. Era chiar frustrant să stai la rând, în timp ce pedalai lent (dacă aveai noroc să fie bicicletele lângă benzi și să nu mai aștepte nimeni la coadă), sperând ca persoana din fața ta să termine o dată cu alergatul.
  • primele 2 săptămâni mergeam  la sală de minim 5 ori pe săptămână, urmând ca în ultimele 2 săptămâni să ajung acolo de maxim 2 ori pe săptămână, sătulă fiind deja de același program.
  • 2 ore pe zi petrecute zi de zi la sală îmi răpeau din timpul liber relativ mult timp, așa că am început să mă simt obosită și să nu apuc să fac alte lucruri deosebit de important pentru mine și pentru sănătatea mea (spre exemplu, să gătesc).

În timp, am descoperit că nu e nevoie să plătești abonament la sală. Te poți menține sănătos și frumos în multe alte feluri. Să discutăm puțin despre ele:

  1. Mersul pe jos. Lasă mașina acasă, fă rost de încălțări comode și hai pe jos! Este o activitate relaxantă, în care ai ocazia să petreci puțin timp tu cu tine însuți și cu gândurile tale. Eu merg pe jos până la birou (situat la 20 de minute de mers pe jos de casă și fac aproximativ 5000 de pași zilnic numai din această activitate). Totul durează 40 de minute și pot considera că dacă nu am ocazia să mai fac mișcare în ziua respectivă, nu e nici o problemă. Am atins un minim de mișcare sănătos.
  2. Deplasarea cu trotineta (simplă, nu electrică) sau cu bicicleta. În mod normal înjumătățește timpul de deplasare, este o modalitate de transport care poate fi utilizată aproximativ 9 luni pe an și mai ales este un exercițiu deosebit de benefic pentru inimă. Asta pe lângă faptul că nu ai nevoie de permis, inspecție tehnică, asigurare CASCO, carburanți, etc. Am găsit și varianta optimă pentru celelalte 3 luni din an, în care se presupune că este zăpadă și practic nu se poate ieși cu bicicleta afară. Se pot achiziționa home trainere (rulouri) la diverse prețuri (de la acceptabil la foarte scump), care permit montarea bicicletei în casă și pedalarea ore în șir, obținând aceleași efecte benefice, în intimitatea casei fiecăruia. Când revine primăvara, demontezi bicicleta de pe rulou, iei ruloul și îl pliezi frumos pentru ca mai apoi să îl ascunzi pe unde ai loc (la mine acasă stă în lada de depozitare de sub canapeaua din sufragerie), după care ieși la pedalat afară la aer curat și ciripit de păsărele.
  3. Utilizarea corzii. Nu am mai văzut adulți care să sară coarda, dar eu o fac. Este o modalitate atât de bună de a-ți mări rezistența. 20 de minute de sărit coarda și te resimți, dacă nu ești într-o condiție fizică foarte bună. În timp, acumulezi rezistență și simți cum plămânii tăi lucrează și îți permit să faci un efort considerabil mai mare. Senzația este unică, coarda este ieftină și poate fi transportată oriune, chiar și în vacanță (Gata cu scuzele, nu?). Pentru mai multe informații despre beneficii, dați un search pe Google. 🙂
  4. Alergatul în aer liber. Nici măcar nu are rost să dezvolt. E gratis, e foarte sănătos și îți face viața mai frumoasă. Plus că poți asculta muzica ta preferată, în timp ce devii mai puternic.
  5. Gantere și exerciții calistenice. Ganterele au prețuri rezonabile și pot fi folosite pentru realizarea multor exerciții. Ridicarea de greutăți este foarte benefică (inclusiv femeilor) și poate fi făcută și în afara sălii de forță. Exercițiile calistenice folosesc greutatea propriului corp și pot fi realizate până la un anumit nivel fără nici un fel de echipament. Bineînțeles că totul depinde de ce își dorește fiecare: dacă vrei să fii ca Arnie când a câștigat titlurile de Mister Olympia, atunci poate ar fi mai bine să fugi la sala de forță și să-ți faci abonament.

Concluzia este că poți fi foarte sănătos și poți arăta deosebit de bine și dacă nu mergi la sală. Poți folosi banii care îți rămân pentru a vizita locuri în care nu ai mai fost sau pentru a cumpăra alimente de o mai bună calitate. Timpul câștigat este și el un plus, deoarece timpul e singura resursă limitată din viața fiecăruia dintre noi. O dată ce a trecut, nu-l mai poți aduce înapoi. Pentru a și socializa puțin, poți decide să alergi împreună cu un prieten sau te poți revedea cu o veche cunoștință la o plimbare prin oraș sau prin parc.

La un calcul scurt, putem economisi aproximativ 1 800 lei (la un abonament de 150 de lei / lună x 12 luni) într-un an, dacă nu mergem la sală și optăm pentru mișcare altfel. Eu am decis să fac asta în 2020. Este o prioritate pentru mine ca anul acesta să pierd toate kilogramele în plus (vreo 15, dacă e să fiu corectă), făcând mișcare zilnic și utilizând numai echipamentele pe care le-am achiziționat pe parcursul anilor, fără nici o altă cheltuială suplimentară.

Vă provoc să faceți la fel. Să economisiți bani în timp ce vă folosiți imaginația pentru a face mișcare, în natură sau în aer liber. Apropierea de natură schimbă tot. 20 de minute în aer liber sunt foarte diferite de 20 de minute blocat în mașină, la coadă la semafor sau 20 de minute în sala de forță. Vă rog să mă credeți pe cuvânt.

 

Până data viitoare,

Anca

 

 

Recomandarea lunii ianuarie

Tags

, , , , , , , , , ,

Ador să citesc în timpul liber, iar tata ❤ este principalul vinovat. Când eram mică îmi citea întotdeauna ”Povești nemuritoare” seara, iar când am învățat să citesc mă încuraja să împrumut cărți de la bibliotecă, lucru pe care (cu mândrie) îl fac și astăzi.

Pentru luna ianuarie a acestui minunat an, am o recomandare de carte legată de nutriție. Cartea se numește ”Ghid de alimentație vegetală” și este scrisă de Julieanna Hever. Poate fi achiziționată aici sau poate fi împrumutată de la bibliotecă. Eu locuiesc în Arad și am găsit-o la biblioteca județeană, la secțiunea de împrumut adulți.

BP Recomandare luna ianuarie

Nu sunt vegetariană și nici vegană, dar mi-am dorit întotdeauna o mai mare diversitate în alimentație. Ador bucătăria românescă, dar cu măsură și numai uneori, deoarece majoritatea mâncărurilor sunt grele și relativ grase. În ultimii ani am descoperit că am o ușoară intoleranță la lactoză, așa că am început să caut alternative în ceea ce privește laptele și lactatele. Cu carnea nu mă prea omor și nici ouăle nu sunt ceva fără de care nu pot trăi. Dând la o parte toate aceste ingrediente te întrebi: Ce mai rămâne de mâncat, de fapt? 🙂

Și este ușor comic, dar chiar rămân o grămadă de posibilități, de care nu am auzit și la care nu m-am gândit până când nu am început să mă documentez.

Să vorbim puțin despre carte. 🙂 Este pe înțelesul tuturor, începe cu definirea unei nutriții vegetale, are explicații legate de vitamine, minerale, micro și macronutrimente, grăsimi, etc. și destramă câteva mituri legate de proteine. Te învață apoi cum ar trebui să arate farfuria ta și îți propune o strategie de cumpărături. Explicațiile sunt simple, iar strategia este practică și la îndemâna oricui. Există un capitol întreg dedicat viitoarelor mame și mămicilor care vor să-și hrănescă copiii sănătos, sportivilor de performanță și discută inclusiv despre cum unele boli pot fi controlate sau chiar vindecate prin alimentație. În ultima parte ești învățat cum să îți pui la punct cămara și ce ingrediente să cumperi, pentru a putea găti gustos și sănătos. E un punct foarte important, din perspectiva mea, pentru că asta a fost prima mea întrebare: De unde încep, de fapt? Ultimele capitole se axează pe rețete de bază, de la ingrediente făcute în casă până la modele de mic dejun, prânz și cină. Nu sunt rețete simandicoase sau care să necesite mai știu eu ce ingrediente fantomă. Sunt simple, iar majoritatea ingredientelor pot fi achiziționate din supermarket și de la plafare. Sau dacă sunteți ca mine, cumpărați online de la Sano Vita. 😉

Mi-a plăcut foarte mult fraza de început a introducerii: ”Pentru prima dată în istorie, suntem supraalimentați și subnutriți.”, afirmație cu care sunt întru totul de acord.

Per total este o carte care confirmă ce știam deja după lecturarea cărții Studiul China, scrisă de Dr. Colin T. Campbell și fiul său, dar care oferă și multe sfaturi practice pentru a face trecerea pas cu pas la o alimentație mai puțin procesată, plină de nutrimente și care să fie și gustoasă (o condiție absolut necesară mie, care sunt o gurmandă). Dacă vă interesează subiectul vă recomand și documentarul ”Forks Over Knives”, care tratează practic aceleași teme: alimentația vegetală și partea mai puțin roz a consumului de proteină animală.

Dacă aveți ocazia să o citiți, spuneți-mi ce părere aveți despre această carte.

Până data viitoare,

Anca

 

 

 

2020 – aici, acum

Tags

Îmi doresc să fac lucrurile puțin altfel anul ăsta, așa că am decis să încep acest blog în care să ating câteva subiecte care se află pe lista mea de interes: întreținerea locuinței, ordinea din casă, planuri de cumpărături, liste de gătit, cum să faci economie și să trăiești mai sănătos și mai frumos. Practic, totul se reduce la a transforma o simplă casă în acasă.

Îmi ador apartamentul și ador să organizez, planific, îmbunătățesc încontinuu mediul în care trăiesc. Nu am fost dintotdeauna așa. Din contră. În copilărie și în adolescență mi s-a spus nu o dată că sunt dezordonată și neglijentă. Și chiar eram. Asta până când am realizat că sertarele pline de nimicuri și hainele de pe canapea reprezentau un stres pentru mine. Ca să mă fac mai bine înțeleasă: nici în zi de azi nu mă pot relaxa într-un mediu dezordonat. Și nu. Nu am vreo boală psihică, deoarece nu mă spetesc toată ziua. Dacă ajung într-un mediu super jegos nu am să mă apuc să fac curățenie și nici nu am să dau ochii peste cap tot la 2 minute. Îmi place doar să am un sistem care merge și care îmi permite să mă bucur de confortul pe care consider că îl merit.

Încă un motiv pentru care încep să scriu, este faptul că în prezent mi se pare că foarte mulți oameni au adoptat mentalitatea de ”unică folosință”. Pe modelul ”nu coasem un nasture ci aruncăm și cumpărăm altceva” mi se pare că s-a ajuns la o risipă de timp, resurse și bani foarte inutilă, care ne afectează atât buzunarele, cât și mediul în care trăim. Pe vremuri oamenii își prețuiau puțin mai mult obiectele, le reparau și le întrețineau corespunzător. Mi-aș dori ca acest obicei să revină în viața multor persoane, pentru că ar face diferența, cu siguranță.

Ultimul motiv pentru care mă apuc de scris este faptul că lucrez full time într-o lume care gonește ca nebuna, dar sunt de modă veche și îmi place să cred că sunt o bună gospodină: banii familiei sunt cum trebuie să fie, spațiul de locuit te îndeamnă la relaxare și mâncarea delicioasă te lasă să te bucuri de ziua respectivă alături de ceilalți membri ai familiei. Cu alte cuvinte, acasă devine locul suprem de odihnă, relaxare și bună dispoziție.

Vreți să vedeți despre ce este vorba? Abonați-vă și pornim pe drumul ăsta împreună. Până atunci, la mulți ani cu sănătate, fericire și tot ce vă doriți pentru acest nou an!

 

A voastră,

Anca